Send oss en e-post!
Trykk på konvolutten.
..

Fysioterapi/veiledet trening
Vi tilbyr behandling av alle typer muskel-skjelettplager, med og uten henvisning.I behandlingen brukes Mensendieck-øvelser sammen med bløtvevsteknikker, for eksempel massasje og trigger
punktbehandling med og uten nåler. Slyngebehandling brukes der dette er hensiktsmessig.

Med utgangspunkt i en funksjonsanalyse, lager fysioterapeuten et øvelsesprogram spesialtilpasset den enkelte. Øvelsene gjøres uten bruk av vekter, og programmet krever dermed ikke noe spesialutstyr for å utføres.

Spesialkompetanse innenfor bekken- og bekkenbunnsplager
Lang erfaring med å behandle ulike smertetilstander i bekken/bekkenbunn, samleiesmerter, vaginisme, vulvodyni, dyspareuni, vestibulitt, smertefull blære syndrom (interstitiell cystitt), svangerskap- og barselplager, rectusdiastase, fødselsskader,urin-, luft og fekalinkontinens (kvinner og menn), menn før og etter prostataoperasjon

Seksualitet og samliv kan stilles ovenfor utfordringer når man har smerter og/eller plager i bekken/bekkenbunn. Problemstillinger som ofte går igjen kan være manglende lyst og frustrasjon i parforholdet. Hos oss gis en unik mulighet til å få fysikalsk og sexologisk rådgivning.

Psykomotorisk fysioterapi retter seg mot bevisstgjøring og endring av spenningstilstandene i kroppen og gir økt fortrolighet og kontakt med egen kropp. Pust og spenningstilstand i muskulatur endrer seg i forhold til hvordan vi har det med oss selv og tidligere erfaringer/forventninger. Vedvarende spenningsmønster kan låse seg over lengre tid og gi smertetilstander i muskel, skjelett og sener. Vi har god erfaring med kombinasjon av psykomotorisk fysioterapi og deltagelse i mensendieckgruppe.